Markalaşabi̇lmek ve pi̇yasada uzun yillar boyunca sürdürülebi̇li̇r çalişmalara i̇mza atabi̇lmek i̇çi̇n etki̇li̇ bi̇r kurumsal ki̇mli̇k oluşturmak çok önemli̇ bi̇r faktör.
Bir firmadaki her detayın bütün olarak görülmesini sağlayan algı değeri olarak da tanımlanabilecek kurumsal kimlik sayesinde firmanın verdiği hizmetin kalitesi ve standartlarının net şekilde anlaşılması ve akılda kalması sağlanır. Kurumsal kimlik bütünlüğünün sağlanabilmesi için ise doğru belirlenmiş bir görsel kimlik oluşturulması gerekir. Bir kuruluşun ürün ve hizmetlerinin adını oluşturan markası için net bir görsellik belirlendiği zaman, tüm sunum ve medya faaliyetlerinde aynı ikon kullanılarak marka değerini yükseltebilmek de mümkün olur.
Bir markanın fiziksel olarak görünen yüzü olan logo sadece görünürlüğü ile bile çok şey anlatabilir. Yapılan tüm işi özetleyen, göze çarptığı anda o hizmeti veren şirketi hatırlatan logo, markalaşmanın sağlanabilmesinde de gerekli bir kurumsal kimlik disiplini olarak ortaya çıkar. Kurumsal kimliğin oturtulabilmesi için görsel kimliğin firmanın her alanına yayılması gerekir. Kartvizitlerden antetli kağıtlara, çalışanların kıyafetlerinden kullandıkları kalem, dosya, davetiye ve dijital verilere kadar her alanda logonun yer alması bir bütünlük sağlar. Kurumsal kimliği yansıtan logonun tanınması ve görsel süreklilik sağlamasıyla da firmanın kültürü ve kişiliği yansıtılarak tüketicilerin, tedarikçilerin, yatırımcıların ve çalışanların güvenini kazanmak mümkün olur.
Doğru belirlenmiş stratejiler ve ortak bir dilde aktarılabilen misyon, vizyon ve değerler bütünleşik yansıtılabilen kurumsal kimlik ile çok daha net açıklanabilir. Marka bilinirliğinin artırılması ve güvenin sağlanması için çalışılan kurumsal kimlik tasarımında öncelikle firmaya özgü tercih edilen yazı karakteri, logonun tüm renk skalalarındaki çizimi, doğru ve yanlış kullanımlarının belirlenmesi, yardımcı renk kodlarının saptanması gerekir. Logonun her türlü kullanım kriteri belirlendikten sonra da gerek fatura, dekont gibi muhasebe evrakları gerek üniforma tasarımları, bayraklar, kurdeleler, yaka iğneleri, klasör, dosya, cd, bloknot, antetli kağıtlar ve devam kağıtları, CD kapakları, sunum ve mailing şablonları, ilan tasarımları ve söylemleri, etiketler, zarflar ve faks formları, kartvizit ve ziyaretçi kartları, ambalajlar, promosyon malzemeleri ve baskı yapılabilecek tüm materyallerdeki tasarım standartları uygulanabilir. Firmanın dekorasyonunda hangi renk tonlarının tercih edilebileceği, ne tarz mobilyalar alınabileceği gibi detaylar da kurumsal kimlik standartlarına göre düzenlenebilir.
Kurumsal kimlik çalışması için öncelikle detaylı bir kurumsal kimlik rehberi hazırlanır. Bu çalışmayla markayı temsil eden her kişinin ve materyalin baştan sona aynı dili konuşması amaçlanır. Böylece firmanın hem görsel kimliği hem de iletişimde kullanacağı söylem, ifade ve standartların belirlenerek ilerideki süreçte deformasyona uğraması önlenmiş olur. Kurumsal kimlik çalışması yapılırken firmanın kısa ve uzun vadeli hedeflerine ulaşabilmek için son kullanıcı ya da hedef kitlenin duygularına hitap eden, bilinçaltına yerleşebilen profesyonellikte bir strateji belirlenmesi mantıklı bir yaklaşım olur. Kurumsal kimlik rehberinde mutlaka olması gerekenler;
Markanın hikayesinin anlatıldığı bir bölüm, vermek istediği mesajlar, varsa kilometre taşları ve rakiplerine göre fark yaratan özellikleri de belirtilmelidir.
Unutulmaması gereken bir nokta da çok iyi hazırlanmış kurumsal kimlik kriterleriniz olsa da bulunduğumuz çağda dinamiklerin çok hızlı değiştiği gerçeği. Kurumsal kimlik zamanın gerektirdiği oranda revizyona uğrayabilmeli, genel algıyı bozmayacak düzeyde yavaşça gerçekleştirilmeli. Tüketicilerin aklında kalan, çabuk hatırlanan ve hayranlık barındıran bir marka yaratabilmek doğru planlanmış, gelişime ve değişime uygun bir kurumsal kimlik çalışması ile mümkün.
Kurumsal kimlik tasarımı konusunda profesyonel bir çalışma istiyorsanız.Profesyonel kurumsal kimlik tasarımı konusunda uzman ekibimizle biz hazırız.Hemen iletişime geçin dönüşümünüzü başlatalım.